reklama

Humenné sa nemusí predávať pod cenu

Naposledy som na tomto mieste písala o programe, ktorý by vedel v konkrétnej podobe pomôcť zaostávajúcim regiónom od kolegu zo SIETE Róberta Auxta. Svoj blog som začala tým, že som hrdá lokálna patriotka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Hrdá som preto, lebo Humenné a celý Horný Zemplín sa mohli pýšiť rodákmi, ktorí sa stali výraznými osobnosťami vo svojej profesii. Príkladov je mnoho, napríklad Ladislav Grosman, autor literárnej predlohy a scenárista filmu "Obchod na korze“ oceneného Oskarom v roku 1966, Michal Kováč - prvý prezident samostatnej Slovenskej republiky, J. Em. Mons. Jozef kardinál Tomko, ale aj mnoho ďalších osobností, ktoré Slovensku a svetu naše mesto prinieslo.

Jedným dychom dodávam, že je správne podporovať v našich osobnostiach povedomie lokálpatriotizmu a u obyvateľov Humenného hrdosť na týchto slávnych rodákov. Preto oceňujem, že primátorka Jana Vaľová pokračuje v začatej tradícií udeľovania čestného občianstva mesta Humenného. Viem, že naši rodáci si toto ocenenie vážia. Zároveň to našim občanom dáva ďalší dôvod byť hrdí na Humenné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá vec je, že niekedy nás takéto ocenenia významných osobnosti môžu priviesť do rozpakov. Ako iste tušíte, mám na mysli ocenenie pre predsedu Národnej rady SR Petra Pellegriniho, ktorý nie je z Humenného, nie je ani zo Zemplína a vlastne nie je ani z východného Slovenska. Nakoľko nepozná miestny kontext, tak nerozumie tradícii udeľovania čestného občianstva. A preto sa zachoval, ako sa zachoval. Na slávnostné podujatie udeľovania ocenenia Čestného občianstva mesta Humenné neprišiel, na čo mal samozrejme dobrý dôvod, keďže bol vtedy na dôležitej zahraničnej ceste v Poľsku. Tu ma sklamalo konanie primátorky, ktorá nebola schopná ho normálne ospravedlniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nehľadám za každým konaním primátorky J. Vaľovej problém a úprimne som sa snažila pochopiť motiváciu primátorky, prečo sa tak rozhodla. Oceniť takouto, pre nás Humenčanov významnou cenou mladého, nie veľmi skúseného, aj keď uznávam sympatického predsedu parlamentu, jednoducho neobstojí. Uvedomujem si, že sa blížia parlamentné voľby, v najbližšom čase sa zostavujú kandidátky, ale nemôžem uveriť, že by sa k tomu primátorka znížila. Stále chcem veriť, že išlo o ušľachtilejší zámer, ktorý však nepoznám.

Mesto Humenné má veľa úspešných rodákov, ktorí už dostali toto ocenenie. Preto by sme mali k nemu pristupovať s úctou a rešpektom.Nemal by ocenenie radšej dostať aspoň in memoriam Ladislav Grosman - autor literárnej predlohy a scenárista oskarového filmu (na budúci rok tomu bude presne polstoročie od zisku Oskara pre film Obchod na korze, čo je peknou príležitosťou spomenúť si)? Edita Grosmanová, manželka Ladislava Grosmana o svojom manželovi povedala: "Môj manžel vždy bol a navždy zostal Humenčanom, nikdy sa tým netajil, miloval toto mesto a zomrel s láskou k nemu. Rád sa tu vracal, či už žil v Prahe alebo Izraeli."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo napríklad Peter Breiner, klavírny virtuóz a skladateľ pôsobiaci v New Yorku, ktorý naše mesto a našu krajinu reprezentuje a robí mu dobré meno v zahraničí?

V poslednom čase sa v titulkoch hovorilo o ocenení P. Pellegriniho a aj o tom, že na preberanie ceny neprišiel. Pýtam sa, je toto najlepšia reklama pre Humenné? Neprinieslo skôr toto oceňovanie hanbu celému mestu? Chcem veriť, že ďalšie kroky pani primátorky budú šťastnejšie a investuje svoju energiu zmysluplnejšie, napríklad na pritiahnutie ďalších investorov do nášho mesta. 

Miroslava Zajcevová

Miroslava Zajcevová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Ing. Miroslava Zajcevová.Narodila som sa v Humennom, kde som strávila detstvo a navštevovala miestne gymnázium. Neskôr som študovala na Moskovskej štátnej akadémii v Rusku.Pracovala som v Rusku a neskôr na Ukrajine na významných manažérskych postoch, kde som získala bohaté skúsenosti s vedením firmy, pracovníkov a komunikáciou so zahraničnými partnermi. Dôkazom môjho pracovného nasadenia a profesionality sú Ocenenie Importér roka 2009 a Vyznamenanie za osobitý prínos v rozvoji medzinárodných ekonomických vzťahov s Ukrajinou. V roku 2012 ma životná púť zaviedla do Kazachstanu a Kirgizstanu, kde som pôsobila ako prvý tajomník a ekonomický diplomat na Veľvyslanectve Slovenskej republiky v Astane.Moje srdce však stále patrilo kraju, kde som sa narodila a vyrastala.V súčasnoti pracujem ako riaditeľka spoločnosti zameranej na medzinárodný obchod. Momentálne kandidujem na post primátorky mesta Humenné. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu