reklama

Môj otec učiteľ matematiky

Viem, ako sa žije v rodine učiteľa alebo zdravotnej sestry. Môj otec bol stredoškolský učiteľ matematiky a teta zdravotná sestra. Obaja sú už na dôchodku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Jedno obdobie som dokonca chcela študovať matematiku ako môj otec, pretože ma ako jednu z mála v škole aj úprimne bavila. Obdivovala som učiteľov, ktorí dokázali žiakom vysvetliť tak nezaujímavý predmet, akým matematika pre mnohých navždy zostane. Podať ho originálnym spôsobom, aj s humorom, vyvolať záujem o štúdium matematiky aj na úkor svojho voľného času.

Keď som mala asi 4 roky, išiel so mnou na návštevu k babke do neďalekej dedinky Kochanovce. Cestou si kúpil noviny. No a keďže som musela všetkoprezrieť, dal mi ich do ruky. Ja som si v nich začala listovať. Nedalo sa prejsť pri nikom, aby sa nepozdravil, nezastavil na kus reči. ,, Dobry dzeň pan učiteľ. Jak še mace? A ten muj zbojnik Vas slucha? Jak ne, takoj mi povidzce! Ocec mu da Vas nesluchac! ” Babky, sediace na priedomí domov si šuškali medzi sebou: „Pajce-le, pajce-le, pana učiteľa dzivčatko, jake male a už zna čitac!“ Nevideli však, že mám noviny hore nohami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otec si vždy vedel získať srdcia a úctu študentov. Za svojich 50 rokov pôsobenia v školstve som nestretla človeka, ktorý by mohol naňho povedať zlé slovo. Doteraz, keď ideme spolu po meste, na každom kroku stretáva ľudí, ktorí sa mu zdravia a ktorých učil. ,,Pamätáte sa na mňa pán učiteľ? “, často znejú otázky. Samozrejme, že za tie roky si nepamätáte všetkých. Otec vraví, že si najviac pamätá zbojníkov alebo výnimočných žiakov. Čo to má spoločné s dnešnou dobou?

To, že učitelia sú prví ľudia, do rúk ktorých odovzdávate svoje deti. Že to, čo oni zasejú, potom budeme žať! Sú to ľudia, ktorí svoje vedomosti odovzdávajú mladým, aby ich mohli vo svojom živote ďalej zužitkovať. Aby sa z týchto mladých ľudí raz stali tí, na ktorých budeme všetci hrdí. Ján Amos Komenský povedal: „Jediným učiteľom hodným toho mena je ten, kto prebúdza ducha slobodného myslenia a rozvíja pocit osobnej zodpovednosti.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale tento duch slobodného myslenia a osobnej zodpovednosti sme zmietli v prach. Na piedestál hodnôt sme vyniesli egoizmus, závisť, zlobu a klam. K bežným praktikám patria vyhrážky, zastrašovanie. Chceme, aby to fungovalo takto ďalej? Lebo ako povedal Konstantin Stanislavski, ak vyučuje učiteľ iba z nevyhnutnosti, jeho žiaci sa nudia, sú otrávení a živoria spolu s ním.

A to platí aj o zdravotných sestrách. Veď jedno aj druhé povolanie je maximálne úzko späté s ľuďmi. Jedni ľudí učia, druhí sa o nich starajú v ťažkých chvíľach choroby.

Nezaslúžili by si viac našej úcty, rešpektu a pochopenia? Čo by sa stalo, keby nebolo dosť kvalifikovaných učiteľov a sestričiek? Zamysleli ste sa nad tým? Chceme pre svoje deti to najlepšie? Chceme pre našu budúcnosť to najlepšie? Je to na nás, ako sa k tomu postavíme. Buď nás ďalšie generácie budú preklínať alebo nám poďakujú, že sme nemysleli len na seba a len na dnešný deň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ing.Miroslava Zajcevová

Miroslava Zajcevová

Miroslava Zajcevová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Ing. Miroslava Zajcevová.Narodila som sa v Humennom, kde som strávila detstvo a navštevovala miestne gymnázium. Neskôr som študovala na Moskovskej štátnej akadémii v Rusku.Pracovala som v Rusku a neskôr na Ukrajine na významných manažérskych postoch, kde som získala bohaté skúsenosti s vedením firmy, pracovníkov a komunikáciou so zahraničnými partnermi. Dôkazom môjho pracovného nasadenia a profesionality sú Ocenenie Importér roka 2009 a Vyznamenanie za osobitý prínos v rozvoji medzinárodných ekonomických vzťahov s Ukrajinou. V roku 2012 ma životná púť zaviedla do Kazachstanu a Kirgizstanu, kde som pôsobila ako prvý tajomník a ekonomický diplomat na Veľvyslanectve Slovenskej republiky v Astane.Moje srdce však stále patrilo kraju, kde som sa narodila a vyrastala.V súčasnoti pracujem ako riaditeľka spoločnosti zameranej na medzinárodný obchod. Momentálne kandidujem na post primátorky mesta Humenné. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu