reklama

Prečo ísť voliť.

Človek si počas svojho života vyberá stále - priateľov, profesiu, manžela, manželku. Vybrať si a správne sa v pravý čas rozhodnúť o svojom osude je naozaj ťažké. No ešte ťažšie je rozhodnúť sa, ak je reč o tom, ktorou cestou a

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

s kým chceme v našom spoločnom štáte ísť.

Každý má našťastie právo ísť voliť. No nie všetci toto právo využívajú. Za totality chodilo voliť 99% oprávnených voličov. Dnes sme šťastní, keď príde 60%. Čím menej ľudí chodí voliť, tým viac to vyhovuje politikom. Niektorí by boli najradšej, keby sa volieb zúčastnili len samotní politici! Volebný výsledok by bol vlastne jasný a ešte by sme ušetrili. Ale potom sa môže stať, že nám budú vládnuť tí, ktorých sme si nevybrali!

Účasť vo voľbách - aj to je dôkaz vlastnej zrelosti, zodpovednosti, politického názoru.Ak je účasť na voľbách moje právo a nie povinnosť, nemusím tam ísť? Ale ak je to moje právo, nemal by som to využiť? Ako sa hovorí, zlí politici sú volení dobrými občanmi, ktorí neprišli voliť. Mnohí si povedia, ,,Veď čo tam rozhodne jeden môj hlas .“ Nie je to pravda! Každý hlas je dôležitý! Veď koľko je takých ,,jedných hlasov !”

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V takýchto momentoch je mi smutno a zároveň sa obávam následkov. Možnosť voľby smerovania krajiny sa nám poskytuje len raz za 4 roky. Nie je to ako MS v hokeji. Každý rok! Je to jedna z mála možností urobiť niečo a zmeniť svoj život, život svojho mesta, štátu! V krajnom prípade sa o to aspoň pokúsiť. Od toho, koho si vyberieme, závisí náš ďalší život a život v celom regióne.

Je niekoľok príčin, prečo využiť svoje právo a prísť voliť. Ako sa mohlo napríklad stať, že pri posledných voľbách prezidenta bolo neplatných údajne 70 000 hlasovacích lístkov? To sme až takí nevzdelaní, že nevieme vyplniť jeden hlasovací lístok?!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže : Príčina 1 - Čím vyššia volebná účasť, tým menšia možnosť falšovať výsledky volieb. Nie je ťažko pripísať 3-4 % hlasov, keď prišlo voliť 100 ľudí. Omnoho ťažšie je urobiť nejakú nezákonnú machináciu, keď prišli voliť tisíce.

Príčina 2 - právo hlasu je Vaše ústavné právo a bolo by škoda ho nevyužiť.

Príčina 3 - prítomnosť nášho aktívneho občianskeho postoja je vyjadrením civilizovaného človeka a odlišuje nás od postoja asociála , ktorému je všetko jedno. Veď čoby nie? Po mne aj potopa! Ale čo tu potom po nás zostane? V akej spoločnosti a s kým budú žiť naše deti?

Príčina 4 – Ak neprídete voliť, Vaše hlasy budú pripísané víťazom volieb. Toto chcete?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je hrdinstvo sedieť doma na gauči a pri telke nadávať, ako to nefunguje! Hrdinstvo je prijať na seba zodpovednosť za výber! Pretože my všetci sme zodpovední za to, ako to u nás funguje. Alebo skôr nefunguje v meste, kraji, štáte. Všetci teraz máme šancu a nádej, aby sme niečo zmenili k lepšiemu a vyjadrili svoj postoj ku všetkému, čo sa u nás deje. K bývalej i budúcej vláde. Prečo túto príležitosť nevyužiť?

Ak veríte svojmu kandidátovi - choďte voliť! A možno zistíte, že nie Ste sám! Nedovoľme, aby o nás všetkých rozhodla mlčiaca väčšina !

Morálka a spravodlivosť je v srdciach ľudí. A je rovnaká u všetkých, ktorí používajú rozum.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako povedal Mahátma Gándhí : „ Bez činu je aj tá najkrajšia myšlienka bezcenná.“

Prajem Vám pevnú ruku pri rozhodovaní v sobotu 5.marca.

Miroslava Zajcevová

Miroslava Zajcevová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Ing. Miroslava Zajcevová.Narodila som sa v Humennom, kde som strávila detstvo a navštevovala miestne gymnázium. Neskôr som študovala na Moskovskej štátnej akadémii v Rusku.Pracovala som v Rusku a neskôr na Ukrajine na významných manažérskych postoch, kde som získala bohaté skúsenosti s vedením firmy, pracovníkov a komunikáciou so zahraničnými partnermi. Dôkazom môjho pracovného nasadenia a profesionality sú Ocenenie Importér roka 2009 a Vyznamenanie za osobitý prínos v rozvoji medzinárodných ekonomických vzťahov s Ukrajinou. V roku 2012 ma životná púť zaviedla do Kazachstanu a Kirgizstanu, kde som pôsobila ako prvý tajomník a ekonomický diplomat na Veľvyslanectve Slovenskej republiky v Astane.Moje srdce však stále patrilo kraju, kde som sa narodila a vyrastala.V súčasnoti pracujem ako riaditeľka spoločnosti zameranej na medzinárodný obchod. Momentálne kandidujem na post primátorky mesta Humenné. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu